Kysy kysymyksiä tai jaa korjauskokemuksesi autofoorumilla. Tilaa päivitykset, jotta et missaa uusia oppaita.
Voit ladata sovelluksen:
Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja
Peugeot-autojen omistajat arvostavat autojaan polttoainetehokkuuden, houkuttelevan designin, korkean mukavuustason ja turvallisuuden takia. Nämä autot pärjäävät hyvin huonolaatuisilla teillä, kestävät aggressiivista ajamista ja melko harvoin häiritsevät kuljettajaa vioilla. Kuitenkin, kuten mikä tahansa muukin auto, ne eivät ole suojattuja vioilta. Alapuolelta voit lukea yleisimmistä tämän merkin autojen vioista ja niiden ratkaisemisesta itse.
Moottori
Kaikki Peugeot-moottorit ovat herkkiä öljyn laadulle. Tehdäksesi niistä niin pitkään palvelevat kuin mahdollista, varmista, että vaihdat moottoriöljyn ajoissa. Huonolaatuinen polttoaine, ilman- ja polttoainesuodattimien tukkiutuminen ja sytytyspuolien vioittuminen voivat myös aiheuttaa moottorin epävakaata toimintaa. Voit vaihtaa monet näistä osista tee se itse -tyylisesti seuraamalla Peugeot-autojen korjaus- ja huolto-opasta AUTODOC Clubista vaihe vaiheelta.
Jakopään hihna tai ketju vahingoittuvat yleensä ennenaikaisesti. Ne vaihdetaan yleensä yhdessä kampiakselin hihnapyörän ja tarvikehihnan kanssa.
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturin alta tuleva vuoto on melko yleinen ongelma Peugeot 307- ja 407-malleissa. Sen vaihdon vaiheet esitetään kuvitetussa PDF-oppaassa liittyen Peugeotin korjaukseen, jonka voit ladata heti ilmaiseksi.
Peugeot 308 -autojen omistajien tulee hyvin usein kamppailla viallisen vesipumpun ja rikkoutuneen termostaatin kanssa. Joskus jäähdytysnesteen paisuntasäiliö alkaa vuotamaan. Suosituksemme ja video-oppaamme tulevat auttamaan sinua sen vaihdossa. Älä viivytä uuden tankin asentamista: joissain malleissa, kuten Peugeot Boxerissa, moottorin ohjausyksikkö on tankin alla, joten jäähdytysnesteen vuoto voi olla sille hyvinkin kohtalokasta.
Sähkölaitteet
Liittimet, on/off-painikkeet ja johdot ovat heikkoja kohtia joissain Peugeot-malleissa. Keskuslukituksen, ilmastoinnin, äänijärjestelmän ja monitoimivipujen viat johtuvat yleensä sähkövioista. Lisäksi lamput voivat hyvinkin usein palaa oikosulkujen vuoksi. Voit poistaa pienet viat itse kotoa käsin seuraamalla vaihe vaiheelta -video-oppaita liittyen Peugeotin korjaukseen. Korjataksesi vakavammat ongelmat, on suositeltavaa käydä autokorjaamolla.
Jarrujärjestelmä
Alipainetehostin on kaikista herkin elementti jarrujärjestelmässä. Joissain malleissa se voi vioittua jo 50 000 kilometrin jälkeen. Peugeotin tee se itse -korjaus- ja huolto-opas tulee auttamaan sinua vaihtamaan sen ilman liiallista vaivaa.