Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07), OPEL Tigra Coupe (S93) 1.6 16V (F07), OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07), OPEL Tigra Coupe (S93) 1.6 16V (F07) Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet Tigra Coupe (S93) -malliin ja muihin OPEL-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – OPEL TIGRA (95_). Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Keraaminen tahna
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 14
Hylsyavain nro 17
Iskunvaimentimen hylsy nro DD5,2
Vannehylsy nro 17
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Lokasuojan suojapeite
Vaihto: iskunvaimentimet – OPEL TIGRA (95_). AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Huom! Kaikki työ OPEL TIGRA (95_) -auton parissa – tulee tehdä moottorin ollessa sammutettuna.
Suorita vaihtaminen seuraavassa järjestyksessä:
  1. Vaihe 1
    Avaa takaluukku.
    Vaihe 2
    Käytä suojapeitettä suojaamaan auton maalipinta ja muoviset osat.
    Vaihe 3
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL TIGRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Taita takapenkkien selkänojat.
  2. Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa OPEL TIGRA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota kansi tavaratilan sivujen pehmusteesta.
  3. Vaihe 5
    OPEL TIGRA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irroita iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse OPEL TIGRA -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa OPEL TIGRA -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Löysää iskunvaimentimen ylämutteria. Käytä yhdistelmäavainta nro 14. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№5,2.
    Vaihto: iskunvaimentimet – OPEL TIGRA (95_). AUTODOC suosittelee:
    Älä kierrä ylempiä kiinnikkeitä täysin irti, sillä ne saattavat pitää myös muita jousituksen osia paikallaan.
  6. Vaihe 8
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 9
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL TIGRA -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  7. Vaihe 10
    Nosta autoa.
    Vaihto: iskunvaimentimet – OPEL TIGRA (95_). AUTODOCin asiantuntijat suosittelevat:
    Jos käytät tunkkia, varmista, että se on tasaisella alustalla, jolla ei ole lainkaan epätasaisuuksia.Varmista, että tuet auton lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 11
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto OPEL TIGRA -autoon - lataa kuvitettu opas
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Varoitus! Vammojen välttämiseksi pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. OPEL TIGRA (95_)
  8. Vaihe 12
    OPEL TIGRA -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota pyörä.
  9. Vaihe 13
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet OPEL TIGRA -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
  10. Vaihe 14
    OPEL TIGRA Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  11. Vaihe 15
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse OPEL TIGRA -autoon
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 17.
  12. Vaihe 16
    OPEL TIGRA -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet.
  13. Vaihe 17
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL TIGRA -autoon - vinkkejä
    Irrota kiinnityspultti.
  14. Vaihe 18
    Irrota iskunvaimentimen ylempi kiinnike.
    Vaihe 19
    Vaiheittaiset suositukset OPEL TIGRA -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista tuki taka-akselipalkin alta.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – OPEL TIGRA (95_). Laske vaihteistonostin tasaisesti, ilman nykäyksiä, jotta komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
  15. Vaihe 20
    Tee se itse -vaihto: OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07) 1994 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimennin.
  16. Vaihe 21
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL TIGRA -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
    Vaihto: iskunvaimentimet – OPEL TIGRA (95_). AUTODOCin asiantuntijoiden vinkki:
    Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.Varmista, että noudatat kokoonpanovaiheita oikeassa järjestyksessä.
  17. Vaihe 22
    Kuinka vaihtaa OPEL TIGRA -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Aseta iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    OPEL TIGRA (95_) – Vammojen välttämiseksi pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
  18. Vaihe 23
    OPEL TIGRA Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Ruuvaa iskunvaimentimen alempi kiinnike kiinni. Käytä hylsyä nro 17.
  19. Vaihe 24
    Tue takajousituksen palkkia. Käytä vaihteistonostinta.
    Vaihe 25
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse OPEL TIGRA -autoon
    Asenna iskunvaimentimen ylempi tuki.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata OPEL Tigra Coupe (S93) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
OPEL Tigra Coupe (S93) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
OPEL Tigra Coupe (S93) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet OPEL Tigra Coupe (S93) 1.4 16V (F07) - vaihto nõuanded
    Asioita, joita sinun ei pitäisi koskaan tehdä automaattivaihteistolla | AUTODOCIN vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Opel Tigra S93 1.4 16V (F07) - vaihtovinkit
    Jäähdytysnesteiden vertailutesti | AUTODOC
  • Huolto vinkit - OPEL Tigra Coupe (S93) 1.6 16V (F07) Iskari vaihto-opas
    Mitä tehdä, jos TPMS-valo palaa | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Opel Tigra S93 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    5 yleisintä öljyvuodon syytä | AUTODOCin vinkit