Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
BMW X3 (E83) xDrive 20 d, BMW X3 (E83) xDrive 30 d, BMW X3 (E83) 3.0 i xDrive, BMW X3 (E83) 3.0 d, BMW X3 (E83) 2.0 d, BMW X3 (E83) 2.0 i, BMW X3 (E83) 3.0 d, BMW X3 (E83) 3.0 si, BMW X3 (E83) 2.5 si, BMW X3 (E83) 3.0 sd, BMW X3 (E83) 2.0 sd, BMW X3 (E83) xDrive 20 i, BMW X3 (E83) xDrive 25 i, BMW X3 (E83) xDrive 30 i, BMW X3 (E83) xDrive 20 d, BMW X3 (E83) xDrive 18 d, BMW X3 (E83) xDrive 30 d, BMW X3 (E83) xDrive 35 d, BMW X3 (E83) xDrive 18 d, BMW X3 (E83) 2.5 si xDrive Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Kuinka vaihtaa takaiskunvaimentimet BMW X3 E83 -merkkiseen autoon [AUTODOC -OHJEVIDEO]

Kuinka vaihtaa iskunvaimentimet taakse BMW X3 E83-autoon – vaihto-ohje
Kaikki vaihdettavat osat – Iskunvaimentimet X3 (E83) -malliin ja muihin BMW-malleihin
Kuinka vaihtaa Iskunvaimennin BMW X3 E83 2.0 d -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Iskunvaimennin
Kuinka vaihtaa Joustintuki BMW X3 E83 2.0 d -malliin – vaiheittaiset ohjeet yksinkertaiseen autonkorjaukseen
Joustintuki
Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – BMW X3 E83. Luettelo tarvittavista työkaluista:
Teräsharja
WD-40-monitoimiaine
Jarrunpuhdistusaine
Kuparitahna
Momenttiavain
Yhdistelmäavain nro 17
Hylsyavain nro 10
Hylsyavain nro 13
Hylsyavain nro 16
Hylsyavain nro 18
Torx-kärkihylsy T20
Torx-kärkihylsy T25
Iskunvaimentimen hylsy DD6
Vannehylsy nro 17
Kiintolenkkiavain
Jakoavain
Muovinen verhoilun irrotustyökalu
Philips-ruuvimeisseli
Kierreleuan väännin
Ruuvipuristin
Vaihteistonostin
Jarrukiila
Vaihto: iskunvaimentimet – BMW X3 E83. AUTODOCin vinkki:
  • Molemmat takajousituksen iskunvaimentimet täytyy vaihtaa samalla kertaa.
  • Vaihto suoritetaan samalla tavalla takajousituksen oikean ja vasemman iskunvaimentimen kohdalla.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – BMW X3 E83. Käytä seuraavaa menetelmää:
  1. Vaihe 1
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Avaa takaluukku.
  2. Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Siirrä kokoontaitettavaa hyllyä ja irrota se kiinnikkeistään. Kun teet näin, pääset käsiksi sivuverhoilun muovipaneeleihin.
  3. Vaihe 3
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Taita takapenkkien selkänojat.
  4. Vaihe 4
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Nosta peräkontin alempaa vuorausta.
  5. Vaihe 5
    Kuinka poistaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta.
  6. Vaihe 6
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä auton korin muovisen suojakannen kiinnikkeet irti. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  7. Vaihe 7
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW X3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Poista kumiliuska.
  8. Vaihe 8
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Poista auton korin muovinen suojakansi.
  9. Vaihe 9
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota tavaratilan sisävalo.
  10. Vaihe 10
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Irrota turvavyön suojakotelo.
  11. Vaihe 11
    Irrotan peräkontin vuoraus takaa.
    Vaihe 12
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Ruuvaa irti sivuverhoilun muovipaneelien kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 10. Käytä kiintolenkkiavainta.
  12. Vaihe 13
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Poista kiinnitysniitit takaluukun hattuhyllystä. Käytä Torx-avainta T25. Käytä kiintolenkkiavainta.
  13. Vaihe 14
    Irrota hattuhylly.
    Vaihe 15
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - vinkkejä
    Poista turvatyynyn kansi. Käytä muovista verhoilun irrotustyökalua.
  14. Vaihe 16
    Kierrä korin pilarin koristepaneelin kiinnike irti. Käytä Torx-avainta T20. Käytä kiintolenkkiavainta.
    Vaihe 17
    Vaiheittaiset suositukset BMW X3 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Poista korin pilarin koristepaneeli.
  15. Vaihe 18
    Tee se itse -vaihto: BMW X3 (E83) 2.0 sd 2008 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Kierrä turvavyön paneelin kiinnikkeet irti. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  16. Vaihe 19
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Poista turvavyön paneeli.
  17. Vaihe 20
    Kuinka vaihtaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irrota muovikansi sivuilta.
  18. Vaihe 21
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota klemmarit tavaratilan sivujen pehmusteesta. Käytä muovista verhoilun irrotustyökalua.
  19. Vaihe 22
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Löysää tavaratilan sivujen pehmusteen kiinnike. Käytä Phillips-ruuvimeisseliä.
  20. Vaihe 23
    Kuinka poistaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irrota pehmuste tavaratilan sivuilta.
  21. Vaihe 24
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen tukilaakerin kiinnitysmutteri.
  22. Vaihe 25
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW X3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  23. Vaihe 26
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Löysää iskunvaimentimen ylämutteria. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  24. Vaihe 27
    Tue pyörät kiiloilla.
    Vaihe 28
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Löysää pyörän asennuspultteja. Käytä vannehylsyä nro 17.
  25. Vaihe 29
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Nosta auton perä ylös ja tue se.
  26. Vaihe 30
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Ruuvaa pyöränpultit irti.
    AUTODOC suosittelee:
    Tärkeää! Pidä pyörää kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti. BMW X3 E83
  27. Vaihe 31
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Irrota pyörä.
  28. Vaihe 32
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - vinkkejä
    Tue varsi. Käytä vaihteistonostinta.
  29. Vaihe 33
    Vaiheittaiset suositukset BMW X3 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  30. Vaihe 34
    Tee se itse -vaihto: BMW X3 (E83) 2.0 sd 2008 -auton Iskunvaimentimet - online-opas
    Irroita iskunvaimentimen yläosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 13. Käytä kiintolenkkiavainta.
  31. Vaihe 35
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä kierreleuan väännintä.
  32. Vaihe 36
    Irrota kiinnityspultti.
    AUTODOC suosittelee:
    BMW X3 E83 – Vammojen välttämiseksi pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit irti.
    Vaihe 37
    Kuinka vaihtaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Irroita iskunvaimennin.
  33. Vaihe 38
    Laita iskunvaimennin kiinni ruuvipuristimeen.
    Vaihe 39
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Puhdista iskunvaimentimen männänvarren kiinnike. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  34. Vaihe 40
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Irroita iskunvaimentimen männänvarren kiinnikkeet. Käytä iskunvaimentimen hylsyä DD№6. Käytä hylsyä nro 16. Käytä kiintolenkkiavainta.
  35. Vaihe 41
    Kuinka poistaa BMW X3 -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Irroita iskunvaimentimen yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi.
    AUTODOC suosittelee:
    Vaihto: iskunvaimentimet – BMW X3 E83. Tarkista huolellisesti iskunvaimentimen kiinnitys, suojakumi ja pohjaanlyöntikumi. Vaihda ne tarvittaessa.Pumppaa uutta iskunvaimenninta manuaalisesti 3-5 kertaa ennen sen asentamisesta.
  36. Vaihe 42
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Asenna yläpää, suojakumi, ja pohjaanlyöntikumi uuteen iskunvaimentimeen.
  37. Vaihe 43
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto BMW X3 -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kiristä iskunvaimentimen varren mutteri. Käytä yhdistelmäavainta nro 17. Käytä iskunvaimentimen hylsyä №DD6. Käytä jakoavainta. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 14 Nm vääntömomentilla.
  38. Vaihe 44
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Käsittele iskunvaimentimen varren kiinnike. Käytä kuparitahnaa.
  39. Vaihe 45
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Vapauta ruuvipuristin ja ota iskunvaimennin irti.
  40. Vaihe 46
    BMW X3 Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen asennuspaikat. Käytä teräsharjaa. Levitä WD-40-monitoimiainetta.
  41. Vaihe 47
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse BMW X3 -autoon
    Aseta iskunvaimennin pyöränkoteloon ja kiinnitä se.
    AUTODOC suosittelee:
    BMW X3 E83 – Vammojen välttämiseksi pidä iskunvaimenninta kiinni, kun ruuvaat kiinnityspultit kiinni.
  42. Vaihe 48
    BMW X3 -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna kiinnityspultti.
  43. Vaihe 49
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 -autoon - vinkkejä
    Kiristä iskunvaimentimen alaosan kiinnikkeet. Käytä hylsyä nro 18. Käytä momenttiavainta. Kiristä sitä 100 Nm vääntömomentilla.
  44. Vaihe 50
    Vaiheittaiset suositukset BMW X3 -auton Iskunvaimentimet-osien tee se itse -vaihtoon
    Irroita varren alapuolella oleva tuki.
    AUTODOC suosittelee:
    BMW X3 E83 – Älä laske vaihteistonostinta liian nopeasti, jotta auton komponentit ja mekanismit eivät vaurioidu.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0

Kattavat oppaat osan Iskunvaimentimet vaihtamiseen eri BMW X3-malleissa

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata BMW X3 (E83) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

  • - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
BMW X3 (E83) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
BMW X3 (E83) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet BMW X3 (E83) 2.0 sd - vaihto nõuanded
    5 parasta vinkkiä, joilla estät auton ruostumisen | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit BMW X3 E83 2.0 d - vaihtovinkit
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit
  • Huolto vinkit - BMW X3 (E83) 3.0 d Iskari vaihto-opas
    Asioita, joita ei koskaan tulisi tehdä manuaalivaihteistolla | AUTODOCin vinkit
  • Heilahduksenvaimennin BMW X3 E83 vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Kuinka korjata puskuri itse | AUTODOCin vinkit