Tärkeää!
Näitä vaihtoon liittyviä ohjeita ei voida soveltaa:
FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) 2.2 TDCi, FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) 2.2 TDCi, FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) 2.2 TDCi Näytä lisää

Työvaiheet saattavat vaihdella hieman auton rakenteen perusteella.

Tällä videolla näytetään samanlaisen auton osan vaihtotoimenpide toisessa ajoneuvossa

Työkalut
Vaihto: iskunvaimentimet – FORD TRANSIT Bus. Työkalut, joita saatat tarvita:
Teräsharja
WD-40-spray
Yleispuhdistussuihke
Keraaminen tahna
Momenttiavain
15 mm:n yhdistelmäavain
18 mm:n yhdistelmäavain
21 mm:n yhdistelmäavain
15 mm:n hylsy
18 mm:n hylsy
21 mm:n hylsy
21 mm:n vannehylsy
Hylsyavain
T-väännin
Vaihteistonostin
Pyöräkiiloja
Vaihto: iskunvaimentimet – FORD TRANSIT Bus. AUTODOC suosittelee:
  • Vaihda iskunvaimentimet pareittain akselille.
  • Takaiskunvaimennin vaihdetaan samalla tavalla sekä oikealle että vasemmalle puolelle.
  • Kaikki työvaiheet suoritetaan moottori sammutettuna.
Vaihto: iskunvaimentimet – FORD TRANSIT Bus. Suositeltu vaiheiden järjestys:
  1. Vaihe 1
    Tue pyörät kiiloilla, jos aiot käyttää tunkkia.
    Vaihe 2
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD TRANSIT -autoon - ilmaiset PDF- ja video-oppaat
    Löysää pyöränmutterit. Käytä 21 mm:n vannehylsyä. Käytä T-väännintä.
  2. Vaihe 3
    Nosta auto.
    Varoitus!
    Jos käytät tunkkia, varmista, että auto on pysäköity kovalle tasaiselle alustalle.Tue auto lisäksi autopukeilla.
    Vaihe 4
    Kuinka vaihtaa FORD TRANSIT -auton Iskunvaimentimet – vaiheittaiset ohjekirjat ja video-oppaat
    Kierrä pyöränmutterit irti.
    Varoitus!
    Loukkaantumisen välttämiseksi pitele pyörää ylhäällä, kun kierrät muttereita irti.
  3. Vaihe 5
    FORD TRANSIT Iskunvaimentimet vaihto: ilmaiset korjaamokäsikirjat
    Irrota pyörä.
  4. Vaihe 6
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD TRANSIT -autoon
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnikkeet. Käytä teräsharjaa. Käytä WD-40-sprayta.
  5. Vaihe 7
    Kuinka poistaa FORD TRANSIT -auton Iskunvaimentimet - helposti seurattavat online-ohjeet
    Tue taka-akselipalkki. Jos auto on nostettu ylös nostimella, käytä hydraulista vaihteistonostinta.
  6. Vaihe 8
    Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD TRANSIT -autoon: lataa PDF-oppaat ja video-ohjeet
    Kierrä irti iskunvaimentimen ylempi kiinnike. Käytä 21 mm:n yhdistelmäavainta. Käytä 18 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  7. Vaihe 9
    Kuinka vaikeaa on tehdä itse: Iskunvaimentimet-osien vaihto FORD TRANSIT -autoon - lataa kuvitettu opas
    Kierrä irti iskunvaimentimen alempi kiinnike. Käytä 18 mm:n yhdistelmäavainta. Käytä 15 mm:n hylsyä. Käytä hylsyavainta.
  8. Vaihe 10
    FORD TRANSIT -auton Iskunvaimentimet: vaihe-vaiheelta -vaihto-opas
    Irrota kiinnityspultit.
  9. Vaihe 11
    Kuinka kauan vaihtaminen kestää: Iskunvaimentimet FORD TRANSIT -autoon - informatiivinen PDF-käsikirja
    Irrota iskunvaimennin.
  10. Vaihe 12
    FORD TRANSIT Iskunvaimentimet vaihto: online-oppaat ja video-oppaat
    Puhdista iskunvaimentimen kiinnityskohdat. Käytä teräsharjaa. Käytä yleispuhdistussuihketta.
  11. Vaihe 13
    Vaihtaa Iskunvaimentimet itse FORD TRANSIT -autoon
    Aseta uusi iskunvaimennin lokasuojan alle.
    AUTODOC suosittelee:
    Valmistele iskunvaimennin käyttöön pumppaamalla sitä käsin 3–5 kertaa ennen sen asentamista.
  12. Vaihe 14
    FORD TRANSIT -auton Iskunvaimentimet: tee se itse -korjaamokäsikirja
    Asenna kiinnityspultit.
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Etsitkö sopivia renkaita?

Katso, mitkä rengaskoot ja vannekoot sopivat FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348) -mallille.

Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja

Asenna AUTODOC CLUB -sovellus!
Henkilökohtainen autokulujen hallinta, huoltovinkkejä, muistutuksia tulevista ajanvarauksista ja huoltoväleistä, tee se itse -korjausohjeita - kaikki tämä puhelimellasi.
Korvata FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) Iskunvaimentimet itse - skannaa QR-koodi ja lataa AUTODOC CLUB -sovellus!
Skannaa

Voit ladata sovelluksen:

• - skannaamalla QR-koodi
  • - lataa App Storesta
  • - lataa Google Playsta
Autodoc CLUB App icon
FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) Iskunvaimentimet vaihtaminen - online-opas
FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) vinkkejä ja temppuja
Näytä lisää
  • Kuinka vaihtaa Iskunvaimentimet FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) 3.2 TDCi - vaihto nõuanded
    Kuinka pestä auto talvella | AUTODOCin vinkit
  • Vaihtaa Iskarit Ford Transit Mk6 Bussi 2.2 TDCi - vaihtovinkit
    Tärkeitä eroja autotyökalujen välillä | AUTODOCin vinkit
  • Huolto vinkit - FORD Transit Mk6 Bussi (V347, V348, FD, FB, FS, FZ, FC) 2.4 TDCi Iskari vaihto-opas
    Miksi jarrusi vinkuvat? | AUTODOCIN vinkit
  • Heilahduksenvaimennin Ford Transit Mk6 Bussi vaihto - ilmaiseksi videovinkkejä
    Tunkin kunnostus itse | AUTODOCin vinkit