Vastuuvapaus
Kuinka vaihtaa raidetangon sisäpää autoon
latauskertaa:
289
Katselukertoja:
2205
Kuinka vaihtaa raidetangon aksiaalinivel autoon [AUTODOC-OHJEVIDEO]


sarja sopivia työkaluja
momenttiavain
pallonivelen ulosvetäjä
mittatyökalu
putkipihdit
yleispuhdistusaine ja harja
WD-40-spray
сlic-R-letkuliitinpihdit
raidetangon sisäpään irrotustyökalu
Huomio!
- Raidetanko on ohjausjärjestelmän nivelletty liitososa
- Se välittää voimaa ohjausvaihteelta olka-akselille
- Raidetanko voidaan toimittaa joko erillisenä osana tai koottuna raidetangon pään ja suojakumin kanssa
- Raidetanko on osa ohjausjärjestelmää, ja se vastaa aurauskulmasta
- Raidetangot asennetaan molemmille puolille
- Koska osilla on kuitenkin sama käyttöikä, on suositeltavaa vaihtaa ne yhdelle akselille pareittain
- Tämä on suositeltavaa myös siksi, että pyörät on suunnattava työn päätteeksi
- 1.
Vian havaitsemiseksi sinun tulee nostaa pyörää ja heiluttaa sitä edestakaisin. Välys viittaa vialliseen raidetankoon tai raidetangon päähänRaidetangon pään sisältävän raidetangon vaihtaminenRaidetangon pää on kiinni raidetangossa, jonka nivel on yhdistetty ohjauksen hammastankoon - 2.
Saadaksesi pääsyn raidetankoon, poista pyörä ja käännä ohjauspyörää niin pitkälle kuin se menee - 3.
Valmistele myös tunkki tai autonostinOle varovainen!Kun käytät tunkkia, käytä myös autopukkeja ja pyöräkiiloja - 4.
Irrota raidetangon pää olka-akselista ja poista sitten itse raidetanko - 5.
Puhdista kiinnike, joka yhdistää osan olka-akseliin - 6.
Poista raidetangon pää. Käytä tarvittaessa erityistä vetotyökalua - 7.
Päästäksesi käsiksi ohjauksen hammastangossa olevaan kiinnikkeeseen, poista suojakumin kiinnikkeet ja suojakumiTärkeää!Ohjauksen hammasvarren akseliin kiinnitetty raidetangon sisäpää ei ole säädettävissäPyörien suuntaus suoritetaan säätämällä raidetangon ja raidetangon pään välistä liitosta - 8.
Älä kierrä tätä liitosta irti heti; mittaa ensin etäisyys raidetangon kierreosan alusta raidetangon päähän - 9.
Palauta ohjauspyörä alkuperäiseen asentoonsa ennen kuin kierrät raidetangon irti ohjauksen hammastangostaHuomio!Tämä vähentää ohjauksen hammastankoon kohdistuvaa kuormitusta, kun raidetankoa ruuvataan irtiJoissakin ohjaustangon hammastangoissa on paikka, johon ne voidaan kiinnittää niiden vahingoittumisriskin minimoimiseksiJoissakin tapauksissa saatat tarvita raidetangon irrottamamiseen putkipihtejä, jotka takaavat leveän ja luotettavan otteen, tai erikoisavainta - 10.
Mittaa raidetangon pituus siitä kohdasta, jossa sisäpää lepää ohjauksen hammastankoa vasten, raidetangon pään pallonivelen keskikohtaanTärkeää!Uuden raidetangon pään pituus ei välttämättä ole sama kuin vanhan raidetangon pään pituusTämä etäisyys voidaan kompensoida kiertämällä kierreosa sisään - 11.
Kootessasi raidetankoa ja raidetangon päätä, asenna uusi suojakumisarja - 12.
tai tee merkintä raidetangon kierreosaan, asenna se hammastangolle ja aseta suojakumi paikoilleen - 13.
Asenna raidetangon pää ja käsittele liitokset korroosionestoaineella - 14.
Kiinnitä raidetangon pää raidetankoon pultilla tai lukitusmutterilla - 15.
Ennen uuden osan asentamista puhdista ohjauksen hammastanko vanhasta voiteluaineesta ja levitä uutta voiteluainetta - 16.
Levitä kierreosaan hieman kierrelukitetta ja kierrä uusi raidetanko paikalleen - 17.
Varmista, että käytät uusia kiinnikkeitä
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Aktivoi henkilökohtainen apulaisesi auton huoltoon!
Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.
Jousitus ja Tukivarret: Suositut huolto-oppaat
Parhaat korjausohjeet
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.

SCAN ME





































