
Vastuuvapaus
Kuinka vaihtaa koiranluu autoon
latauskertaa:
67
Katselukertoja:
730
Kuinka vaihtaa kallistuksenvakaajan yhdystangot autoon [AUTODOC-OHJEVIDEO]


Kierreleuan väännin
Vannehylsy
Voimahylsy
Keraaminen tahna
Tunkki
Huomio!
- Kallistuksenvakaajan ensisijainen tehtävä on vähentää korin kallistumista
- Kallistuksenvakaajan yhdystangot yhdistävät akselin vasemman ja oikean pyörän toisiinsa kallistuksenvakaajan välityksellä
- Kaikissa autoissa ei ole kallistuksenvakaajaa, vaikka ajoneuvossa olisi erillisjousitus
- Kallistuksenvakaajan yhdystangoilla voi olla erilaisia rakenteita, ja ne voidaan valmistaa metallista tai muovista
- Niissä kaikissa on kiinnikkeet molemmissa päissä
- 1.Jos haluat vaihtaa yhdystangon tunkkia käyttäen, sinun on poistettava pyöräHuomio!Kun käytät rasvamonttua, autoramppia tai autonostinta, pääset osaan yleensä käsiksi poistamatta pyörääKun käytetään tunkkia, vain akselin toinen puoli roikkuu vapaasti kun taas toinen puoli on raskaasti kuormitettuTämä tarkoittaa sitä, että ohjaustanko rasittuu voimakkaasti toimenpiteen aikana
- 2.Useimmissa autoissa vaihtamiseen vaaditaan vain pääsy yhdystangon kiinnikkeisiin ja niiden irrottaminenVaroitus!Normaalisti vasen ja oikea yhdystanko ovat rakenteeltaan samanlaisetOn kuitenkin olemassa myös sellaisia, jotka ovat rakenteeltaan toistensa peilikuvia ja jotka on asennettava tietylle puolelleMyös ajoneuvon etu- ja taka-akselien yhdystangot ovat erilaiset
- 3.Yhdystangon kiinnikkeet ovat jatkuvasti alttiina kosteudelle ja lialle, mikä aiheuttaa niiden korroosiota. Siksi on tärkeää puhdistaa ne ja käsitellä ne voiteluaineella ennen niiden irrottamistaYhdystangot voivat olla kiinni seuraavilla osilla:pallonivelilläpallonivelellä, jota käytetään yhdessä holkin kanssa osan kiinnittämiseen jousituksen tukivarteen tai muuhun vastakappaleeseenholkilla, joka sijaitsee kallistuksenvakaajan ja jousituksen tukivarren välissä
- 4.Kiinnikkeiden kiertäminen irti voi vaikuttaa pallonivelen tapin asentoon. Ennen yhdystangon poistamista pallonivelen tappi on asetettava takaisin alkuperäiseen asentoonsa. Tämän tehdäksesi, tue sopivaa työkalua apurunkoa vasten ja työnnä sitä kallistuksenvakaajaa vasten. Tämä helpottaa kallistuksenvakaajan yhdystangon poistamista
- 5.Jotta tappi ei pääse kääntymään kiinnikkeitä kiristettäessä tai kierrettäessä niitä irti, se on kiinnitettävä asettamalla kuusiokoloavain erityiseen aukkoon
- 6.Puhdista ennen uuden yhdystangon asentamista sen kiinnityspaikat kallistuksenvakaajalla ja jousituksen osilla
- 7.Pinnoita yhdystangon kierreosat korroosionestoaineella
- 8.Asenna kiinnikkeet yksi kerrallaan: kiristä ensimmäistä vain hieman ja siirry sitten seuraavaan
Oliko tästä ohjekirjasta hyötyä?
Arvioi tämä ohjekirja asteikolla 1 - 5. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Käyttäjää äänesti – 0
Aktivoi henkilökohtainen apulaisesi auton huoltoon!
Seuraa kuluja, hallinnoi huoltotietoja, aikatauluta vaihdot ja paljon muuta.
Jousitus ja Tukivarret: Suositut huolto-oppaat
Parhaat korjausohjeet
Aika vaihtaa osia? Saat vielä parempia tarjouksia sovelluksessamme.

SCAN ME