Mikä on M57D30? Moottorin suorituskykyominaisuudet

Mikä on M57D30? Moottorin suorituskykyominaisuudet

M57D30 on turboahdettu dieselmoottori, jossa on Common Rail eli polttoaineen yhteispaineruiskutusjärjestelmä. Niitä valmistettiin BMW Groupin tehtaalla Steyrissä, Itävallassa vuodesta 1998 vuoteen 2012. Tämä moottori asennettiin joihinkin BMW:n, Range Roverin ja Opelin autoihin.

M57D30-moottorin ominaisuuksia

Moottorissa on kuusi riviin asennettua sylinteriä ja 24 venttiiliä. Moottorilohko on valmistettu valuraudasta. Sylinterinkansi on alumiinia. Polttoaineen yhteispaineruiskutusjärjestelmän valmisti saksalaisyhtiö Bosch, turboahtimen amerikkalaisyhtiö Garrett. Tällaisella moottorilla varustetuissa versioissa on välijäähdytin. Venttiilin ajoitusmekanismi käyttää ketjua.

M57D30-moottorin tekniset tiedot

Moottorin koodiMoottorin tilavuus, lMaksimaalinen teho, hvMaksimaalinen vääntömomentti, N·mTämän tyyppisellä moottorilla varustetut automallit
M57D303,0184‒193390‒410Range Rover L322; Opel Omega В; BMW 5-sarja E39; BMW 3-sarja E46; BMW 7-sarja E38; BMW X5 E53.

M57D30:n yleisiä toimintahäiriöitä

  • Moottorin kampiakselin hihnapyörä hajoaa suhteellisen alhaisella kilometrimäärällä.
  • Polttoainejärjestelmän osat ovat herkkiä polttoaineen laadulle ja tukkeutuvat nopeasti.
  • Imusarjan läpät joskus repeytyvät ja joutuvat moottorin sylintereihin, mikä johtaa kalliiseen korjaukseen.
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja