XDi: SsangYong yhteispaineruiskutuksella varustetut diesel-moottorit

XDi: SsangYong yhteispaineruiskutuksella varustetut diesel-moottorit

XDi on sarja turboahdettuja dieselmoottoreita, joissa on Common Rail eli polttoaineen yhteispaineruiskutusjärjestelmä. Näitä moottoreita asennetaan SsangYongin autoihin. Ne julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 2004. Niissä on neljä tai viisi sylinteriä riviin järjestettyinä. Suurimmaksi osaksi ne ovat lisensoituja Mercedes-Benz-moottorien kopioita, vaikka jotkut niistä ovatkin SsangYong Motor -yhtiön yksinoikeudella kehittämiä.

Suosittuja XDi-moottoreita

Koodi Moottorin tilavuus, l Sylinterien määrä Venttiilien määrä Maksimaalinen teho, hv Maksimaalinen vääntömomentti, N·m Tuotannon alku Tämän tyyppisellä moottorilla varustetut mallit
D27DT  2,7 5 20 161–176 340–357 2004 Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I ja II.
D20DT 2,0 4 16 141–142 310–360 2006 Actyon I and II; Actyon Sports I ja II; Kyron.
D22DTR 2,2 4 16 178 400 2015 Rodius II; Korando III.
D20DTF 2,0 4 16 149–175 360 2010 Actyon II; Korando III
D20DTR 2,0 4 16 148–155 360 2012 Korando Turismo; Rexton I ja II; Stavic.

CDTi-moottorien yleisiä toimintahäiriöitä

Viat Moottorit
Korkeapaineisesta polttoainepumpusta tulee käyttökelvoton, koska se on herkkä polttoaineen laadulle.D27DT.
Polttoainesuuttimet tukkeutuvat nopeasti.D27DT.  
EGR-venttiiliin kerääntyy nopeasti hiilikarstaa.D27DT.
Ahtopainetta ja pakokaasujen kierrätystä säätelevät venttiilit hajoavat ennen aikojaan.D20DT.
Jakoketjun hydraulinen kiristin hajoaa usein.D20DT. 
Profiilisi on sinun henkilökohtainen assistenttisi

Se voi seurata kuluja, pitää lokia ja vaihtoaikataulua sekä tallentaa korjausoppaita, muistiinpanoja ja asiakirjoja