CRDe, mEagle, m2DiCR, mFalcon, mHawk ja mPower ovat suurelta osin turboahdettuja dieselmoottoreita, joissa on Common Rail eli polttoaineen yhteispaineruiskutusjärjestelmä. Niitä asennetaan eri Mahindra-malleihin. Useimmat näistä moottoreista ovat intialaisvalmistaja Mahindra and Mahindra Ltd.:n yksinoikeudella valmistamia. Jotkut niistä on valmistettu yhteistyössä Groupe PSA:n (nykyään Stellantis) kanssa.
CRDe-, mEagle-, m2DiCR-, mFalcon-, mHawk- ja mPower-moottorien ominaisuuksia
Näissä moottoreissa moottorilohko voi olla valurautainen tai alumiininen. Imusarja on joskus valmistettu muovista painon vähentämiseksi. Joissakin versioissa on tavallisen sijaan tuplaturbo tai muuttuvageometrinen turboahdin.
Suosittuja CRDe-, mEagle-, m2DiCR-, mFalcon-, mHawk- ja mPower-moottoreita
Nimi | Tilavuus, l | Sylinterien määrä | Maksimaalinen teho, hv | Maksimimomentti, N·m | Tällä versiolla varustetut Mahindra-mallit |
mHawk | 1.5 | 3 | 71–100 | 195–240 | TUV300 (2015–nykyhetki) |
2.2 | 4 | 120–155 | 290–360 | Scorpio (2002–nykyhetki); Thar (2020–nykyhetki) Xylo (2012–2019) | |
mFalcon | 1.2 | 3 | 90 | 200 | KUV100 (2016–nykyhetki) |
mPower | 7.2 | 6 | 280 | 1050 | Blazo X 2020 |
mEagle | 2.5 | 4 | 112–114 | 240–260 | Xylo (2009–2014) |
M2DiCR | 2.5 | 4 | 63 | 195 | Thar (2015–2019); Bolero (2011–2020) |
CRDe | 2.5 | 4 | 94–105 | 218–247 | Scorpio (2002–2014); Xylo (2009–2019); Thar (2010–2020) |
2.2 | 4 | 120 | – | Goa 2010 |
Kommentoi