
TD4, TDV6 ja TDV8 ovat Land Rover -ajoneuvoihin asennettujen dieselmoottorien linjastoja. Niitä edustavat turboahdetut moottorit. Useimmat niistä on varustettu yhteispaineruiskutuksella. On kuitenkin myös versioita, joilla on erilaisia polttoaineen syöttöjärjestelmiä: suoraruiskutus ja jakava korkean paineen polttoainepumppu ilman yhteispainetta, tai ruiskutus pyörrekammioon. Nämä moottorit olivat yhteinen kehitysaskel autonvalmistajille, kuten PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company ja BMW. Monissa versioissa on twin-turbo, joka takaa maksimaalisen tehokkuuden ja suorituskyvyn moottoreille, tarjoten myös erinomaiset pidon ominaispiirteet.
Suosittuja TD4, TDV6 ja TDV8 -moottoreita
| Moottorin malli | Moottorin indeksi | Tilavuus litroissa | Sylintereiden määrä ja järjestys | Venttiilien määrä | Teho hevosvoimissa | Maksimimomentti, Nm | Mallit |
| TD4 | 204D3 (M47TUD20) | 2.0 | 4, rivimoottori | 16 | 116‒150 | 280‒330 | Land Rover Freelander |
| 224DT(DW12BTED4) | 2.2 | 4, rivimoottori | 16 | 122–200 | 360‒450 | Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque | |
| ZSD-424 | 2.4 | 4, rivimoottori | 16 | 122 | 360 | Land Rover Defender | |
| TDV6 | 306DT, 30DDTX | 3.0 | V6 | 24 | 211‒306 | 520‒700 | Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover |
| 276DT | 2.7 | V6 | 24 | 190 | 440 | Land Rover Discovery; Range Rover | |
| TDV8 | 448DT | 4.4 | V8 | 32 | 313‒339 | 700‒740 | Range Rover |
| 368DT | 3.6 | V8 | 32 | 271‒272 | 630‒640 | Land Rover Range Rover; Range Rover Sport |
Yleisiä TD4, TDV6 ja TDV8 -moottoreiden vikoja
| Viat | Moottorit |
| Epäluotettavat pyörreläpät. Huonon kiinnityksen vuoksi ne voivat repeytyä irti ja aiheuttaa vahinkoa mäntiin ja turbiiniin. | 204D3 |
| Kampiakselin hihnapyörä hajoaa melko nopeasti. | 204D3 |
| Suutinten purkamisprosessi on monimutkainen ja työntäyteinen. Useimmissa tapauksissa ne tulee porata ulos. | 224DT, DW12BTED4 |
| Jakeluputkistoon polttoainetta syöttävä pumppu kuluu nopeasti dieselpolttoaineen epäpuhtauksista johtuen. Sen kulumistuotteet tukkivat suuttimet. | ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT |
| Konepellin alta alkaa kuulua nakutusta 200 000 kilometrin jälkeen, mikä johtuu kiertokankien päiden vahingosta. | ZSD-424 |
| Moottori sakkaa tai ei käynnisty kampiakselin asentoanturin huonon designin vuoksi. | 306DT, 30DDTX |
| Kampiakselin laakeri hajoaa ennenaikaisesti johtuen sen designin epätäydellisyydestä. | 306DT, 30DDTX, 276DT |
| Turboahdin alkaa vioittua johtuen viallisesta käyttömekanismista. | 276DT |
| Imusarjan muoviset elementit ja ilmaputket halkeavat. | 448DT |
| Haljennut termostaatin kotelo johtaa moottorin ylikuumentumiseen. | 368DT |
| Turboahtimesta vuotava öljy johtaa öljyn puutteeseen moottorissa. | 368DT |







Kommentoi